„Budowa II etapu drogi obwodowej miasta Leżajsk w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl odcinek od km
91+350 do km 94+968 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i urządzeniami budowlanymi”
 

- STRONA GŁÓWNA -

- OPIS PROJEKTU INFORMACJE OGÓLNE -


więcej >> INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE >>

  • Kierownik Projektu: Jacek Milczanowski

  • Inżynier Kontraktu: Janusz Kopczyk

  • Dyrektor Kontraktu: Artur Kuta

  • Okres realizacji zadania: 24.01.2013-24.01.2015

    • Data podpisania umowy na realizację robót: 24.01.2013r.

    • Czas realizacji: 24 miesiące od dnia podpisania umowy

    • Data rozpoczęcia robót budowlanych: 19.02.2013r.

  • Wartość robót brutto: 66 690 000,08 PLN

    • Wartość Kontraktu: 66 690 000,08 PLN

    • Planowany całkowity koszt realizacji Projektu: 150 029 000,00 PLN

    • Wartość dofinansowania projektu z UE (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego):
      103 037 017,71 PLN

Cel realizacji drogi obwodowej miasta Leżajsk

 

Projektowana droga obwodowa ma za zadanie:

  • poprawę warunków ruchu tranzytowego w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl poprzez wyprowadzenie ruchu poza obszar zabudowy w Leżajsku

  • poprawę bezpieczeństwa ruchu i ograniczenie hałasu w mieście

  • umożliwienie atrakcyjnego zagospodarowania miasta i gminy poprzez stworzenie doskonałych warunków do rozwoju przedsiębiorczości i turystyki.

Korzyści wynikające z przedsięwzięcia:

  • budowa nowoczesnej, przyjaznej dla środowiska drogi, która jako Obwodnica Leżajska odciąży zabytkowe centrum miasta z pojazdów poruszających się drogą krajową nr 77

  • poprawa bezpieczeństwa mieszkańców

  • skrócenie czasu podróży

  • poprawa komfortu podróży

  • ograniczenie liczby wypadków na drodze istniejącej biegnącej przez centrum miasta

  • zmniejszenie zużycia paliwa

  • zmniejszenie zanieczyszczeń emitowanych do środowiska

Ponadto droga obwodowa miasta Leżajsk w ciągu drogi krajowej nr 77 jest bardzo ważnym ciągiem komunikacyjnym łączącym centralną część kraju z Ukrainą poprzez przejścia graniczne w Medyce, Korczowej i Krościenku. Trasa, a co za tym idzie budowana obwodnica, zapewnia możliwość wpisania się w sieć autostrad i dróg ekspresowych kraju tj. połączenie z projektowaną drogą ekspresową S19 i autostradą A4.

 

Podstawowe dane techniczne drogi obwodowej:

  1. Droga obwodowa II etap długości 3,6km z bezkolizyjnym węzłem „Las Klasztorny” w miejscu przecięcia się projektowanej obwodnicy z DK nr 77 oraz linią kolejową relacji Przeworsk – Rozwadów oraz skrzyżowaniem typu rondo z drogą wojewódzką nr 875 tj. ul. T. Michałka.

    - Klasa techniczna drogi: GP

    - Droga: jednojezdniowa

    - Prędkość projektowa: 80km/h

    - Prędkość miarodajna: 100km/h

    - Przekrój: drogowy

    szerokość jezdni 8,00m

    (2x3,50m wraz z opaską bitumiczną 0,50m)

    - Nawierzchnia: bitumiczna

    - Pobocza: gruntowe o szerokości 2,00m

    - Kategoria obciążenia ruchem KR4

    - Obciążenie: 115 kN/oś

     

  2. Skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 875 (ul. T.Michałka) - skrzyżowanie jednopoziomowe typu rondo średnie o średnicy zewnętrznej 41,00m. Droga wojewódzka posiada klasę techniczną G o przekroju drogowym o szerokości jezdni 7,00m. Środek wyspy ronda zaprojektowano jako przejezdny dla pojazdów nienormatywnych

  3. Wiadukt drogowy WD1 trójprzęsłowy o długości całkowitej ustroju nośnego 64,60m, zlokalizowany nad linią kolejową relacji Przeworsk – Rozwadów

  4. Przejazd gospodarczy PG1 o długości całkowitej ramy ustroju nośnego 25,25m, zlokalizowany w ciągu ul. Leśnej

  5. Przejazd gospodarczy PG2 o długości całkowitej ustroju nośnego 22,20m, zlokalizowany w ciągu drogi obwodowej nad ul. Opalińskiego.

W ramach budowy drogi obwodowej Leżajska planuje się również wykonanie:

  • 6,06 km dróg serwisowych stanowiących dojazdy do gospodarstw domowych

  • 1 wiadukt; 2 przejazdy gospodarcze oraz 7 przepustów

  • 2,87 km pali wielkośrednicowych stanowiących posadowienie obiektów mostowych

  • 213,78 tys m3 wykopów

  • 297,86 tys m3 nasypów

  • 1038 tys kg stali zbrojeniowej

  • 15 626 m3 betonu konstrukcyjnego

  • 72,86 tys m2 zbrojenia nasypów geosyntetykami

  • 97,67 tys m2 wzmocnienia podłoża pod nasypy geosyntetykami

  • 7,75 km kolumn żwirowych wzmacniających podłoże gruntowe

  • 87,66 tys m2 ulepszonego podłoża

  • 75,07 tys m2 podbudowy pomocnicze z mieszanki niezwiązanej

  • 70,78 tys m2 podbudowy z betonu asfaltowego

  • 59,87 tys m2 warstwa wiążąca z betonu asfaltowego

  • 10,59 tys m2 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego

  • 59,67 tys m2 warstwa ścieralna z SMA

  • 8,56 tys m2 nawierzchnie powierzchniowo utrwalone

  • 2,53 tys m2 chodników z kostki brukowej

  • 147,52 tys m2 umocnień skarp z humusowaniem i obsianiem trawą

  • 60,81 tys m2 umocnienie skarp siatką antyerozyjną

  • 5,02 km barier energochłonnych

  • 1,05 tys m2 ekranów akustycznych (zielona ściana i przezroczystych)

Elementy ochrony środowiska:

    1. Ekrany akustyczne długości 1,05 tys m2 o wysokości 4 i 6 m  (wypełnienie typu zielona ściana oraz przezroczyste)

    2. 923 m kanalizacji deszczowej zakończonej urządzeniami oczyszczającymi

    3. 3 zbiorniki odparowujące o łącznej powierzchni 4450m2

    4. półki dla małych zwierząt w 2 przepustach pod Obwodnicą

    5. Wykonanie nasadzeń drzew i krzewów w ilości 41 095 sztuk

    6. Siatki ogrodzeniowe dla płazów o długości 252 m

Inne roboty budowlane związane z budową drogi obwodowej:

  • Likwidacja przejazdów kolejowych,

  • Rozbiórka istniejącej strażnicy kolejowej,

  • Budowa chodników,

  • Budowa poboczy,

  • Budowa dróg serwisowych,

  • Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 875,

  • Przebudowa i budowa zjazdów,

  • Przebudowa i budowa odcinków rowów otwartych oraz kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami odwodnienia powierzchniowego m.in. studzienkami wodościekowymi z osadnikami oraz separatory,

  • Budowa zbiorników retencyjnych,

  • Przebudowa i budowa przejść dla pieszych wyposażonych w wyspy azylu,

  • Przebudowa, budowa i zabezpieczenie infrastruktury technicznej kolidującej z przedmiotową inwestycją,

  • Przebudowa i budowa oświetlenia,

  • Budowa kanału technologicznego,

  • Wycinka drzew i krzewów kolidujących z planowana inwestycją,

  • Wykonanie nasadzeń (strefa ekotonowa),

  • Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,

  • Zmiana organizacji ruchu,

  • Rozbiórka istniejących ogrodzeń kolidujących z inwestycją oraz budowa nowych ogrodzeń.

- OPIS PROJEKTU -
- LOKALIZACJA -
- POSTĘP ROBÓT -
- AKTUALNOŚCI -
- GALERIA ZDJĘĆ -
- KONTAKT -
- LINKI -


INWESTOR:



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 


ZARZĄDZANIE I NADZÓR



PROMOST CONSULTING T.Siwowski Spółka Jawna

 


WYKONAWCA:



Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA S. A. - Lider


DRAGADOS S.A. - Partner